Veelgestelde vragen

  • Wanneer kan ik gehuurde materialen ophalen?

    Als u materialen huurt mag u deze één werkdag voor de gebruiksperiode ophalen, en één werkdag na de gebruiksperiode retourneren. Dit is inbegrepen in de huurprijs.

    U kunt de materialen ophalen en retourneren op werkdagen tussen 0900 en 1230.

    Andere tijden / dagen zijn in veel gevallen op afspraak mogelijk.

  • Hoe kan ik materialen huren?

    Materialen huren is heel makkelijk!

    1) Kies uw producten
    In onze verhuurshop vindt u alle beschikbare materialen. Voeg gewenste producten toe aan uw offerteaanvraag met de knop “Voeg toe aan offerte”. U wordt automatisch naar de offertepagina geleid. U kunt altijd terugkeren naar de shop om meer producten toe te voegen.

    2) Stel uw aanvraag samen
    In de offerteaanvraag kunt u het aantal gewenste producten aanpassen. Vervolgens kiest u of u de materialen wilt afhalen of laten bezorgen en vult u de gewenste gebruiksdatum in.

    3) Verzend uw aanvraag
    Vul uw contactgegevens in en klik op “Offerte aanvragen”. Wij nemen uw aanvraag in behandeling en streven ernaar binnen 1 tot 2 werkdagen te reageren met een passende offerte.

  • Hoeveel dagen huur moet ik betalen?

    De prijs in uw winkelmandje is de prijs voor één gebruiksdag. U betaalt alleen voor de dagen dat u de materialen daadwerkelijk gebruikt. Standaard zijn één leverdag, één gebruiksdag en één retourdag inbegrepen in de huurprijs. Bij grotere evenementen en bestellingen is het ook mogelijk om de materialen langer in bezit te houden zodat u genoeg tijd heeft om uw evenement op te bouwen en af te bouwen.

    Kan levering of retour door omstandigheden (zoals feestdagen of weekend) niet direct rondom de gebruiksdag plaatsvinden? Geen probleem: wij rekenen dan alleen de dagen waarop u de materialen echt gebruikt.

    Voorbeeld huur op woensdag:
    Dinsdag ophalen
    Woensdag gebruiken
    Donderdag retour
    = 1 huurdag

    Voorbeeld huur op zaterdag:
    Vrijdag ophalen
    Zaterdag gebruiken
    Zondag niet gebruiken
    Maandag retourneren
    = 1 huurdag

  • Krijg ik korting als ik langer huur? / Hoe werkt de staffelkorting?

    Indien u de materialen meerdere dagen wilt gebruiken betaalt u niet de volledige bruto huurprijs voor iedere huurdag maar rekenen we met een staffelkorting. Hoe langer de huurperiode hoe interessanter de staffelkorting wordt. De staffelkorting berekent uw accountmanager en vindt u terug op uw offerte. Uiteraard heeft u bij langere periodes ook het voordeel dat u maar één keer transport en één keer op- en afbouw betaalt.

    De meest toegepaste staffelkorting is:
    1 dag huur = 1x dagprijs
    2 dagen huur = 1,5x dagprijs
    3 tot 7 dagen huur (weekprijs) = 2x dagprijs
    iedere volgende week huur = 1x dagprijs bovenop de weekprijs

    Voorbeeld: 2 weken huren = 3x dagprijs

  • Wanneer kan ik gehuurde materialen ophalen?

    Wanneer u de materialen zelf wilt afhalen kan dit op de leverdag tussen 09:00 en 17:30. De materialen retourneren kan op de retourdag tussen 09:00 en 17:30. Afhalen en retourneren kan bij ons magazijn in Coevorden. Het adres is Modem 1, 7741 MA Coevorden.

  • Hoe werkt het als ik de materialen wil laten bezorgen?

    Wanneer u de door u gehuurde materialen geleverd wil hebben op de locatie van uw evenement dan kunt u gebruik maken van onze bezorgservice. Wanneer u materialen huurt dan komen wij deze uiterlijk één werkdag voor de gebruiksperiode bezorgen, en vanaf één werkdag na de gebruiksperiode weer ophalen. Wij rijden onze vaste rondes in omgeving Coevorden/Emmen op dinsdag en donderdag. Kleine bestellingen worden meestal op deze dagen geleverd en weer opgehaald.

    Tijd afspreken
    De meeste materialen die buiten gebruikt worden (tafels, picknickbankjes etc.) leveren wij bij u op het terrein/erf op eigen gelegenheid. U hoeft hier afhankelijk van de locatie meestal niet voor thuis te zijn. Wanneer het een locatie betreft waarop dit niet vertrouwd is kunnen we een dagdeel afspreken.

    Bezorgkosten
    – Coevorden gratis
    – Emmen dorp/stad €25,- ex. B.T.W. flat fee
    – Overige €0,55 ex. B.T.W. / km voor bestelbus en €1,15 ex. B.T.W. / km voor vrachtwagen leveringen.

     

  • Bedienen van technische installaties

    Optioneel kunnen technici van Power Sound facilitair een door u gehuurde technische installatie bedienen. Denkt u aan een technicus die de geluids- en videoinstallatie voor u bedient tijdens een presentatie. Of een technicus die een band voor u mixt. De exacte kosten voor het bedienen van de installatie berekent uw accountmanager en vindt u terug op uw offerte.

  • Bezorgen jullie ook in … ? (verhuur bestellingen)

    Let op: Dit heeft alleen betrekking op verhuur materialen. Wij hebben geen vast bezorg gebied. Ons magazijn is gevestigd in Coevorden (Drenthe).  In principe bezorgen wij overal in Nederland en een klein deel van Duitsland, wel kijken wij of uw bestelling economisch interessant is voor zowel u als klant als voor ons als leverancier.

    Bijna al onze bezorgingen worden door onszelf of een lokaal gevestigde koerier uitgevoerd. Een verhuur bestelling heeft het kenmerk dat de materialen bezorgd moeten worden (= afstand x 2) en weer opgehaald (= afstand x 2). Als u op 250 kilometer afstand een bestelling plaatst moet er dus 1000 kilometer gereden worden voor uw bestelling. De kilometerkosten lopen dus snel op. Een bestelling van €50,- uit Amsterdam wordt dan ook niet aangenomen. Een bestelling van €500,- voor een specialistisch product waarbij u bereid bent om een kilometer vergoeding te betalen kan echter wel economisch interessant zijn.

    Bij sommige klussen moeten de materialen bediend worden door een technicus van Power Sound of duurt de klus maar enkele uren. Indien het goedkoper is om de uren van de bezorger te betalen dan de bezorger terug te laten rijden kan de bezorger op locatie blijven wachten.

  • Hoe bepalen jullie de verhuurprijs van een product?

    De prijs van een verhuurproduct wordt bepaald aan de hand van een aantal factoren. De belangrijkste zijn:

    1) De hoeveelheid benodigde arbeid om het product netjes bij de klant te krijgen. Een product wat geteld (bestek), gesorteerd (garderobenummers) of gewassen (linnen) moet worden kost meer geld dan een product wat compleet bij de klant weg komt (een stapel met 20 stoelen).

    2) De kostprijs van het product. Een duur product is duurder om te huren dan een vergelijkbaar goedkoper product.

    3) De vraag naar het product. Als een product wekelijks wordt gehuurd hoeft het minder huur op te brengen dan een product wat één keer per jaar wordt verhuurd.

    4) De levensduur van het product.

    5) De hoeveelheid ruimte wat het product nodig heeft in het magazijn / transport.